surah

Listen to Quran

Rabu, 7 Disember 2011

Sedih mengenang nasib hidup..................

Sudah bertahun hidup tetapi masih lagi merasakan banyak kekurangan hidup yang dilalui....... perasaan sedih selalu hadir dalam hati yang kecil ini adakala peneman kesedihan adalah air mata sahaja,  hendak diluah tidak tahu pada seiapa, banyak pekara yang difikirkan antaranya kerja, jodoh dan bagaimana hendak meneruskan kehidupan ini, perasaan cemburu dan marah ada sahaja terlintas dihati tika melihat rakan sekerja lain mempunyai jawatan yang tetap, gaji yang dinaikan dan pelbagai kesenangan yang dikecapi mereka tetapi bagi menghalang perasaan itu aku akan berfikir bahawa itu rezeki mereka mungkin aku akan dapat pada suatu hari nanti, walaupun dalam hati meronta2 mengatakan tidak, berkenaan jodoh aku sudah tidak lagi menaruh harapan kerana aku sedar diri aku bukan lah seorang yang elok utk dijadikan pasangan aku tak punyai apa2  yang ramai wanita lain hendakkan aku tidak punyai harta, rupa paras yang menarik dan pelbagai lagi kekurangan pada diri aku , kerja, kerja dan kerja adakala bagai tidak dihargai melakukan kerja yang hanya mampu untuk makan sahaja pekara lain tidak mampu, ada juga teringin hendak membuat pekara yang mendatangkan wang dengan banyak tetapi tidak tahu cara, dan aku risau jika cara yang diambil adalah pekara yang boleh membawa pekara dosa, sebab aku memikirkan umur yang tidak tahu panjang atau pendek ini menampung dosa sebagaimana rupa tak kan aku ingin menambahkan nya lagi jika hendak meluahkan lagi aku rasa amat panjang biarlah tamat disini...........................................

1 ulasan:

  1. insyaallah..pasti ader....setiap yg terjadi ader hikmat dariNYA...jgn cepat berputus asa....mungkin rezki lOm sampai lagi....:)

    BalasPadam