surah

Listen to Quran

Selasa, 25 Januari 2011

Kecantikan rupa paras wanita untuk C.I.N.T.A lelaki

Pagi ni terdetik dekat hati nak tulis blog pasal tajuk ini
  pekara ini memang terjadi sejak dulu-dulu lagi termasuk aku hehehe..........
tetapi ini aku nak mengolah pendapat isi hati aku sebagai seorang lelaki pasal benda ini selalu ada kawan bertanya pada aku tidak kira lelaki atau perempuan menyatakan mereka tak cantik dan tak kacak untuk mencari cinta..
aku bila mendengar luahan macam ini rasa nak tergelak pon ada kesian pon ada sebab mereka umpama tidak
melihat dan tidak bersyukur atas pemberian dari tuhan..
  disini aku ingin kata kan kepada perempuan yang ingin mencari cinta dari lelaki tetapi menyatakan mereka tidak.
layak mendapat cinta sebab tidak cantik (sebab aku lelaki jadi ini luahan hati lelaki perempuan aku tak tahu? ). sebenarnya kepada perempuan jangan lah terlalu risau untuk memikirkannya
kerana paras rupa seseorang yang dipandang tidak dapat dinilaikan dengan pandangan seorang sahaja.
pernah tak anda melihat yang dikatakan umpama bumi dan langit,pipit dengan enggang? seorang cantik/handsome dan seorang lagi dikatakan boleh mematahkan selera kalau dipandang? tetapi kenapa mereka nampak bahagia?
  bagi aku seorang lelaki. mata dan fikiran sendiri yang boleh menilai kan kecantikan seseorang wanita walaupun ia berbeza dengan pendapat orang lain kerana sebagai manusia kita mempunyai hati yang berbeza-beza tak sama. dan bila anda fikirkan sebenarnya seorang manusia sungguh indah ciptaannya. dan kepada perempuan diluar sana yang mencari cinta jangan terlalu memikirkan kerana setiap manusia ada jodoh nya cuma awal atau lambat sahaja
  dan kecantikan rupa paras luaran sahaja tidak akan cantik jika anda tidak mencantik kan dalaman diri anda
dan kepada perempuan yang mebaca blog saya ini cinta yang dicari bukan untuk sementara tapi untuk selamanya
dan paling penting cinta pada pencipta kita

4 ulasan:

  1. cinta pada manusia....xkekal...

    BalasPadam
  2. hmm..taktahu kenapa lelaki mudah tinggalkan bila dah miliki seseorang.herm.mungkin selama ni cinta disebabkan kecantikan dan bukn hati :(

    BalasPadam
  3. jadi hati2lah dengan lelaki sedemikian

    BalasPadam
  4. Bagi yg kurang menarik ni memang la org lambat nak suka. Kira dari mata tak terus ke hatilah.. Tapi kalau hati baik, sensitif dgn perasaan org lain dan tak banyak peel org akan suka dan sayang walau lambat tapi lama dn tk mustahil selamanya sayang.

    BalasPadam