surah

Listen to Quran

Selasa, 21 Jun 2011

Hati kawan susah jaga.......................

Setiap manusia mempunyai hati dan perasaan.
  tapi dalam banyak-banyak hal paling susah adalah menjaga hati kawan. ini kerana kawan adalah
antara orang yang paling rapat dan kita kenal, walaupun kita sudah kenal kawan kita berpuluh tahun sekali pun, hati masing-masing tiada siapa yang tahu.
  macam aku, walaupun muka ni legend tapi hati kiut ( hahahahah ), aku boleh begurau dengan kawan-kawan
kasar pun boleh tetapi dalam bergurau ada sesetengah isu sensetif bagi aku, ye lah aku kan manusia mesti ada perasaan kalau tak ada perasaan aku ni bukan benda hidup betul tak?
  Tapi aku pun tahu kadang-kadang aku bergurau pun ada mengeluarkan kata-kata pedas, sebab bila manusia dah ketawa semua kata-kata merupakan pekara yang remeh ( tak caya cuba ) mesti tekena gak. jadi kepada kawan-kawan yang terasa dengan aku mintak maaf aku pintakan, sebab hati dan perasaan seseorang manusia tiada siapa yang tahu hanya tuan badan sahaja merasakannya..............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan