surah

Listen to Quran

Jumaat, 6 September 2013

Harga minyak petrol naik hati aku terasa dan ku luah dengan jari menaip di blog......

Asalamualaikum semua...
  hahahah agak panjang pula tajuk entri aku hari ni... bukan apa cuma luahan je apa yang aku terasa,,
pasal minyak naik 20sen ..... orang kata 20sen jeee bukan 50sen pun.. orang yang cakap macam ni sebenarnya amat kurang bijak... 20sen seliter bukan maksud harga tu kalau kita isi minyak rm10 cuma tambah 20sen.. dan kerana minyak petrol ni naik harga barang pun aku terasa naik antaranya teh ais dulu rm1.80 sekarang rm2 punah rasanya.. gaji aku bukan banyak pun.. walaupun aku ni kerja kerajaan tapi aku ni kontrak gaji cuma dalam rm1060.00 bawah paras kemiskinan tu dah berkhidmat 7 tahun.... ( ermm... kejap aku fikir apa nak taip lagi,,, ) ..........pada manusia yang tidak merokok jangan pula marah pada perokok.. jika perokok marah pasal minyak petrol naik... dengan ayat " beli rokok boleh isi minyak tak boleh " alasan  aku jangan marah kerana bila hargo rokok naik tak melibatkan dengan kenaikan harga makanan dan macam-macam lagi pekara yang perlu dibayar... pernah ke dengar harga ayam naik kerana rokok harga naik? tak pernah kan.......... dan rokok yang dihisap tak tentu semua hisap mahal ada yang hisap rokok seludup cuma pesan aku jaga kesihatan kalau boleh berhenti merokok ( termasuk aku hahahah ) sekarang nak pergi kerja.. naik ex5 isi penuh minyak kalau betul-betul kosong rm8 dari dulu rm6 amat terasa...

p/s: amaran pada MLM jangan pasal entri aku ni nak suruh aku join aku tak berminat penipu hahahahahah geng-geng MLM pun menyalak pasal minyak dan ini jadi modal kau tarik perhatian orang yang buta hati nak kaya



Tiada ulasan:

Catat Ulasan