surah

Listen to Quran

Rabu, 19 Oktober 2011

Senang atau Kaya.........mana pilihan

Dalam hidup manusia ramai yang ingin mengatakan aku ingin hidup kaya, aku ingin hidup mewah tapi benarkah bila kita kaya kita senang dalam hidup ini? mungkin ya atau pun tidak..... ya mungkin sebab bila kita kaya kita boleh dapat apa yang kita nak sebb berduit, xda duit nak beli gula2 pun tak dapat.. tapi bagi aku pula aku nak hidup senang sebab bila dah hidup kaya dan mewah ni aku risau ye lah sebab dah banyak duit apa yang aku nak boleh aku dapat tak kira dosa atau pun pahala. senang maksud yang aku inginkan hidup ini tiada beban hutang mampu membeli benda yang dikehendaki itu sahaja...... paling penting ialah jika kaya atau senang adalah tidak menyusah orang jika boleh kita membantu menyenang kan orang................

Tiada ulasan:

Catat Ulasan