surah

Listen to Quran

Khamis, 2 Februari 2012

Bila aku tidak berkata /bersuara....................

Adakala berdiam diri lebih baik dari bersuara, itulah yang aku pegang tak kira sesiapa sahaja yg aku berdiam tak bertegur sapa semua mesti ada sebab. antara sebab aku tidak betegur adalah kerana seseorang yang aku kenal itu merasakan dirinya baik sehungga mempertikai apa yang aku buat..... sedangkan aku tak mengangu pun periuk nasi sesiapa pun..... dan ada lagi beberapa sebab aku tidak betegur adalah jika seseorang itu yang mula aku kenal itu mementingkan diri, apa guna jika aku mempunyai kawan yang mementingkan kemahuan diri sendiri sahaja tidak memikirkan keadaan sekeliling antara contoh semasa bergembira bersama masa susah atau melakukan kerja tak nak bersama............ itu bukan namanya kawan itu haiwan..... ( marah betul ni ) dan paling teruk kaki kenceng ( penipu ) klu sekali dua menipu aku maafkan tp klu dah tak terkira kerap pulak tu memang malas laa aku nak tegur atau nak bercakap........... tp aku ni bila tak berkata ni sebenarnya sifat adalah selamanya selagi orang yang buat hal tu tak tegur atau ckp ngan aku, aku tak ckp trus sampai org yang aku tak tegur itu ckp semula ngan aku.... bukan niat nak putus silaturahim tp apa guna aku nak berkata atau betegur jika dia seorang yg pentingkan diri? dia merasakan dirinya lebih baik dari aku jadi biarlah dia ngan kehidupan dia......... orang yang betul kenal aku dan yg menjadi kawan rapat aku akan tahu aku bagaimana masa senang boleh sama2 susah pun boleh sama cuma jika yang susah tu jika melibatkan wang ringgit bukan tak boleh bantu diri sendiri pun sesak..................tp jika nak luahkan kesusahan aku sedia dengar dan jika aku ada nasihat aku akan bg tahu walaupun adakala situasi nasihat tu tak bleh pakai heheheheh..........


Tiada ulasan:

Catat Ulasan