surah

Listen to Quran

Ahad, 12 Februari 2012

Nasib aku kakitangan sambilan kerajaan........................

Hari ni aku terlampau tertekan dengan hidup ni,,,,,,,,,, mana taknya gaji tak masuk, lagi2 dah laa aku ni kakitangan sambilan kerajaan brapa sen laaa sangat aku dapat, makan gaji hari pulak tu. walaupun datang penuh gaji aku tak sampai rm1000 cuma jika buat overtime jee sampai... adakala aku terfikir kenapa ini terjadi? adakah pihak orang atasan tidak mempunyai perasaan sebagai seorang manusia? Nak diserapkan tetap tu semua penipuan dah bnyak pegawai yang berjanji dahulu tapi semua TIPU kerana nak kerja cepat siap dan sambilan dijanjikan pelbagai pekara yang manis akhirnya tekena jugak pekerja sambilan..................
 Ada aku baca dibeberapa tempat menyatakan hasrat supaya pekerja sambilan/kontrak ditetapkan
tetapi banyak juga manusia yang memandang sinis kepada mereka yang mengutuk dan mencerca jawatan seperti aku... ingin aku bertanya kepada mereka adakah berdosa jika pekerja kontrak atau sambilan menyatakan hasrat supaya mereka ditetapkan? adakah tergangu periuk nasi mereka yang ditetapkan? adakah anak2 pekerja tetap akan kebuluran? fikirkan lah kami juga manusia jangan lah dicerca atau dikutuk lagi....... jika anda ditempat kami mungkin anda akan rasa keperitannya........ lebih2 lagi hidup di bandar........
 Aku tahu aku hanya menulis apa yang diluahkan didalam hati sahaja kerana perasaan tertekan aku sudah
tidak tertahan lagi

Tiada ulasan:

Catat Ulasan