surah

Listen to Quran

Rabu, 2 Oktober 2013

pantun duka... dari jiwa

asalamualaikum dan salam sejahtera....
  hari ni aku nak taip pantun duka aku yang ada tak banyak tapi boleh laaa,,,,,,,,
( klu banyak kang jadi buku ) karang pantun ni original dari hati takda tiru punya mana-mana sasterawan yang ada dimalaysia,,,, ( harap ada yang paham )


Pergi kekedai membeli jala...
Jala diguna menangkap ikan...
Aku berdoa kau berbahagia...
diketika kau dihari persandingan...

Menangis sendiri berteman sepi..
Hidup melarat jiwa merana....
Engkau tiada galang ganti...
Tapi engkau bukan ku punya...

Persingahan cinta telah terjadi...
Dikau pergi mencari penganti...
Aku dulu puas menanti...
Sehingga jiwa terasa dihati...

Hidup setia aku merana...
Merana diri mengejar mimpi...
Ingin jua aku bahgia...
Apakan daya belum lagi....

Rumput hijau diragut lembu...
Lembu ditambat ditepi parit,,
Banyak persoalan telah diaju...
Memang cinta itu perit....
 
Kuala lumpur ke kuala nerang...
Pergi kesana jumpa pasangan...
Ku ingat kekal berpanjangan...
Rupanya ia hanya kenangan.......

Airmata mengalir disalah habuk..
Tapi ia soal hati..
bagai hati telah ditebuk..
maratap diri umpama mati...

Kenangan indah kita bersama...
Tidak abang akan lupa...
Semoga dirimu kekal bahgia...
jangan dikisah abang derita.....

ok lah yee malas nak taip banyak-banyak pantun duka ni banyak habuk masuk mata ( paham-paham je lah ) kalau ada permintaan aku taip lagi hahahahah





Tiada ulasan:

Catat Ulasan