surah

Listen to Quran

Ahad, 7 Ogos 2011

Menang selalu bukan indah...................

minggu kedua bulan puasa ni saje je aku taip pasal tajuk diatas...
hati suruh taip dah lama tapi buat tak tahu jee.. skang ada masa. rajin laaa aku taipkan.....
sebenarnya aku ni nak mengingatkan kepada yang selalu ingin menang tak nak kalah walaupun pekara yang remeh-temeh. pada yang selalu nak menang diingatkan jangan tidak fikirkan baik buruk dalam kehidupan ini. kehidupan kita umpama roda kadang2 diatas dan kadang2 dibawah jadi setiap kemenangan yang kita kecapi kita fikirkan apa dulu keburukan yang kita lakukan jika tiada baru anda berjaya sebenarnya. tp jika sebaliknya anda kalah........dan kalah pula jangan merasakan lemah. ada kalah untuk kebaikan bukan kalah itu satu kelemahan jika kita lemah kita bangkit dan terus kan usaha. apa2 pun tekadkan dalam diri walau apa terjadi diri aku tidak akan menyusahkan orang tetapi jika boleh aku ingin membantu orang

2 ulasan: