surah

Listen to Quran

Ahad, 3 April 2011

Mana Hak Lelaki Sekarang???

Selalu aku dengar berkenaan hak-hak wanita,
 tetapi bila difikirkan mana hak lelaki sekarang? sekarang semua pekara banyak berkaitan wanita
bab lelaki semua macam kurang, kenapa benda ini terjadi? adakah kerana wanita mengangapkan mereka sekarang lebih hebat? adakah ingin menunjukkan "woman power".
  bila difikirkan macam-macam hak wanita telah diperbaharui mengikut masa dan zaman, tetapi hak
lelaki bagai diketepikan, contoh sekarang pemimpin setempat pun sekarang wanita, bila sekarang lelaki cuba bersuara wanita akan lebih dari lelaki kenapa ini terjadi? adakah kerana ramai wanita lebih bijak dan berkerjaya dari lelaki. dan setiap tahun ada sahaja sambutan hari wanita sedunia, tetapi lelaki pula macam mana? aku dengar ada pada 19 nov tetapi bersamaan hari tandas sedunia apa punya malang lah hari.
  pernah juga ada kes aku baca perempuan jadi imam didalam sebuah masjid. ini kira betul-betul nak
kuasa, dan bab pekerjaan pula sekarang penuh didominasi wanita sahaja lelaki semakin tipis peluang pekerjaan  apalah nasib lelaki.
 dan baru-baru ini pula ada pula kes apabila lelaki menyatakan wanita membawa kenderaan merbahaya tetapi telah dimarahi oleh wanita kerana lelaki lebih bahaya, bagi aku sama je tetapi sekarang pemandu wanita lebih advance dengan apa yang pernah aku hadapi selama aku menungang motor antaranya bawa di lorong laju tetapi pelahan.................................. 

malas nak taip panjang-panjang sebab aku tahu wanita di dunia ini sekarang dah berkuasa, siapa lah aku karang kena marah pula  tetapi satu sahaja lah kepada wanita islam di dunia jangan terlalu mementing kan hak di dunia sahaja sebab ada antara negara yang ingin kebebasan sehingga ingin membuka aurat dan hak-hak yang ada jangan lah sampai mengabaikan anak-anak bagi mereka yang sudah bekhawin. paling penting bagi yang islam jangan lah keluarkan perkataan ini

TIADA PEREMPUAN TIADA LELAKI KERANA LELAKI DILAHIRKAN PEREMPUAN

fikirkan lah siapa yang dicipta dahulu oleh yang MAHA ESA



Jangan lah mencari HAK wanita SEHINGGA bergini
 
 



 
 

1 ulasan:

  1. gambar yg ko tunjuk tu bukan org islam ...itu agama lain....pompuan jadi iman....

    BalasPadam