surah

Listen to Quran

Selasa, 1 Februari 2011

cepat kaya? ape kejadahnye........

bulan 2, 2 hb aku nak nasihat sikit pada sesiapa yang nak ajak aku masuk
 mana-mana SKIM CEPAT KAYA ATAU MLM jangan ajak aku tak minat sebab aku bukan jenis
mulut manis nak buat kerja-kerja macam itu..
 aku nak tanya lah betul-betul benar ke benda ini boleh buat kaya?
sebab aku tengok la kebanyakan nya ajak orang masuk duduk bawah cari orang, apa yang diniagakan?
setiap perniagaan setahu aku ada jual beli selain itu kenapa setiap kali nak masuk jadi ahli atau nak memulakan
skim ini nak kena ada modal besar? dan paling aku pelik kenapa ramai orang MELAYU je masuk skim ini.
  bangsa asing tak nampak pun masuk? bagi aku kalau nak meniaga buat betul-betul ada jual beli ada akad
bukan main air liur jee cari orang bawah dan paling aku benci kepada sesiapa yang rasa dah kaya sangat dalam mana-mana skim tu jgn gedik-gedik tangkap gambar duit bekeping-keping kat tangan klu betul tak payah tunjuk
sebab dah ketegori riak dan takbur klu sekadar tangkap gambar tu namanya menipu.
 fikir-fikirkan lah klu anda meniaga itu cara menipu nampaknya tiada guna lah dapat duit itu sebab haram
dan satu lagi cara menawarkan skim jangan lah cam terdesak buat orang menyampah..
     sekian harap maaf kepada terasa nak kaya silalah sebab benda ni boleh buat putus sahabat
LU PK LAH SENDIRI............

Tiada ulasan:

Catat Ulasan