surah

Listen to Quran

Khamis, 24 Februari 2011

DALAM HIDUP PENUH BEBAN HUTANG............

Hari  berganti hari tapi pemikiran masih lagi di awangan memikir cara untuk meneruskan hidup
  yang penuh gelora tapi pekara dalam otak aku pekara yang aku takut adalah hutang sebab hutang lah
membuat aku hidup gelisah ( kalau orang lain aku tak tahu ) walaupun rm1 tapi aku risau,
  semua benda dalam hidup kena ada duit kalau tak ada duit apa pun tak boleh nak lakukan, ada juga kawan pernah cakap biar pape asal bergaya, jadi buat lah hutang untuk bergaya tu semua karut bagi aku, sekarang pun kahwin pinjam duit dekat bank kalau difikirkan benda ini perlu cuma sempat ke kita habis bayar hutang kahwin tu? boleh ke nak bayar hutang yang lain contoh motosikal,kereta ,rumah dan macam-macam lagi dan bayar hutang cam benda-benda aku sebut ini kalau diikutkan boleh cecah 20 tahun baru selesai bayar sempat ke?
  ada seorang manusia kononnya kuat sangat agama pernah memarahi aku jangan beli barang bayar bulan-bulan
tu semua mengalakan riba kalau nak beli sahaja dengan cash............ lepas itu boleh samakan hidup dia sebab dia beli motor cash, satu jeee adakah engkau beli dengan duit sendiri? halal atau haram duit engkau sedangkan engkau tak kerja mengharapkan bapak seorang pegawai jadi fikir-fikirkan tu semua bukan duit kau jadi cuba lah cari dengan harta sendiri PALING PENTING HALAL.................


 
HIDUP MANUSIA TIDAK AKAN BEBAS HUTANG
hutang duit,hutang budi,dan hutang pahala dalam hidup 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan