surah

Listen to Quran

Rabu, 16 Februari 2011

Mencari Kesenangan,,,,,,,,,,,,,,dalam hidup

pagi yang indah ni terawal sgt aku pergi kerja.........
  tetapi tengah duduk-duduk ni aku berfikir tentang mencari kesenangan dalam hidup, bukan bermaksud nak kaya tapi nak merasakan lapang hati membuat sesuatu pekara dan boleh mencapai apa yang aku inginkan dalam hidup yang tak tentu lama atau pun sekejap..
 persoalan yang selalu aku tanya dalam diri kenapa aku ini selalu kurang duit? kenapa aku takda kereta? kenapa aku tak kerja tetap, apa watak aku hidup atas dunia? adakah cinta seseorang ada untuk aku? semua aku bertanya dalam diri nak tanya kat luar mesti jawapannya.( kau tak usaha ) sedangkan aku usaha tapi tetap tidak mampu melakukan.
  tetapi bagi aku takpa lah walaupun hidup aku begini tetapi aku mengharap kan tidak menyusahkan sesiapa
dan redha dengan hidup ini walaupun ada terguris dengan ketentuan hidup.... :(

2 ulasan:

  1. gOod luck..suatu hari nanti pasti awk akn jumpa apa yg awk cari...

    BalasPadam
    Balasan
    1. jumpa segala makian.... betul tak

      Padam