surah

Listen to Quran

Khamis, 10 Mac 2011

politikus .....................

Aku ni bukan seorang ahli politik tapi hari ini aku nak menyatakan politik ini kebanyakannya bukan lah baik sangat tidak kira apa pun semua aku nampak hanya kepada kesenangan dan kepentingan diri sendiri, tidak kira lah pembangkang atau pemerintah ( tetapi ada juga yang mempunyai hati manusia )
  bagi aku politik pada zaman sekarang boleh menyebabkan keadaan tidak menentu kerana ia menyebabkan pelaga-lagaan manusia untuk memerintah sesuatu tempat, dan paling aku kecewa lah kenapa sekarang tidak macam dahulu untuk pihak media kenapa ada semacam berat sebelah kepada sesuatu pihak didalam pilihan raya kenapa ia tidak seperti dulu hanya menyatakan selamat mengundi kepada semua? dan jangan lah menyatakan marilah mengundi parti ini atau itu ,
  benda ini sebenarnya bagi aku buat dosa kering jeeee manusia yang celik nampak hanya yang dilitupi dengan wang sahaja yang buta, dan dari segi agama pula bagi aku malaysia negara islam tidak salah digunakan undang-undang islam tetapi bagi yang agama lain gunakan lah dengan sistem sivil kerana apa perlu ditakutkan jika tidak melakukan salah hanya bersalah saja yang takut kepada hukuman
  dengan itu kepada sesiapa sajalah tidak kira pangkat,darjat dan keturunan yang ingin menjadi ahli politik tidak kira dari pihak mana jangan lah rakus dalam hidup.
kalau ia baik akan jadi politik baik kalau kotor akan jadi kotor

( ps/ sebenarnya aku taknak cakap lebih2 bahaya kalau pasal politik ini )


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan