surah

Listen to Quran

Ahad, 13 Mac 2011

rumah untuk golongan muda..................satu persoalan?

waaaa sekarang PM dah bagi tahu semua golongan muda sekarang boleh beli rumah dalam harga 
 RM200000 ke bawah, bunyi macam best tapi aku terfikir mampu ke aku nak beli kerja pun tak seberapa, bila aku tengok syarat untuk golongan muda memiliki rumah pertama aku terkejut jugak gaji dibawah RM3000 perghhhhh gaji aku nak sampai seribu pun tak cukup aku rasa golongan pegawai muda yang berkhidmat dalam gred 41 boleh la beli dan  nampak nye golongan cam aku ni konpom tak dapat nak beli.... kalau cakap gaji maksima bawah RM1500 tu mungkin mampu laa dimiliki tu pun kalau tiada hutang lain macam bayar kenderaan lagi pun sekarang kalau nak kahwin pun hutang bank nak bayar dekat bank lagi semua duit,sedangkan bila aku fikir-fikirkan gaji seorang pembantu am pejabat pun di bawah peringkat kemiskinan gaji pokok hanya rm750 tp klu campur elaun dapat la rm1200 tu belum lagi pekerja sambilan dalam kerajaan apa pun tiada keistemewaan gaji hari lepas tu berkhidmat lebih 4 tahun gaji pun tak naik sakit tanggung sendiri cuti tak ada rasanya kalau nak buat sesuatu perubahan dan kesenangan rakyat tanya mereka face to face jangan semata-mata mendengar kata-kata orang yang telah senang sebab ia akan menyusahkan orang lain
yang hidup atas muka bumi malaysia ini
  sekian terima kasih ini hanya luahan hati aku dan hak untuk aku bersuara bukan nak memburukkan keadaan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan